Thursday, October 15, 2015

patina pirotska proja


Noćašnji vetar i neke nove vetrovite okolnosti u životu mi nisu baš olakšale noć, pa sam jutro sa pitanjem o tome šta ćemo danas jesti dočekala baš nevoljna. I onda vidim da je Maja podelila pirotsku proju. Čoveče, pa več je petnaesti! kad pre...


Dakle, za doručak pirotska proja iz Patinog velikog narodnog kuvara. Proja je hrana za dušu, reče mi jednom jedna mudra žena... jeste, zaista jeste - pa, od jutros: proja, pa idemo dalje...



Potrebni sastojci:

  • pola kile kukuruznog brašna
  • 2 jajeta
  • malo soli
  • nekoliko kašika masti
  • pola litre vode

U posoljenu hladnu vodu se dodaju jaja i razmute.

Brašno se proseje i polako dodaje u vodu i zamesi se retko testo, koje se izlije u namašćene tepsije. Miris svinjske masti kojom se premazuju tepsije direktno torpedira u detinjstvo, makar mene - veliko hvala na postojanju foodblogerske igrice Patin petnaesti, kojoj šaljem ovaj recept i koja me u ove uspomene gurnula, sasvim sam smetnula sa uma njihovu moć.


Svinjsku mast sam počela da koristim nedavno, podstaknuta perfektnim tekstovima sa Vitkog gurmana, pa je ovo prilika da vidim kakva je proja sa njom.



Tek izliveno testo se prelije vrelom mašću i stavi da se peče. 




Posle nekoliko minuta ga treba izbockati viljuškom da ne bu narastalo neravnomerno. to sam smetnula sa uma, pa je počelo da se ponaša kao ladnjača koja nije izbockala viljuškom - što radim namerno, jer tako volim.



Evo i originalnog Patinog recepta:

Nisam odolela: čvarci su prosto morali da se pridruže ovoj 'masnoj' slici, iako ova proja uopšte nije masna. Drago mi je što sam je napravila, veoma je ukusna i još je lakša za pripremu od mamine proje.