Sunday, May 13, 2018

posni kuglof od griza sa pomorandžama i suvim grožđem


Nije fer da napravim kolač, a da moja najmanja milica ne može da ga jede, jer se odlučila da bude vegan, zar ne? Tako je ovaj zaista dobar kolač stigao na naš sto. I nije se dugo zadržao. Jer je istinski ono što sam rekla za njega - stvarno dobar kolač.



Ovo je tek treći kolač koji pravim bez svih uobičajenih sastojaka za kolače - brašna - jaja - šećera. Samo se nisam izveštila da kolač bude bez ijednog od ta tri, ili sam pravila bez brašna i šećera ili bez jaja... Recept za kolač sa višnjama je iz nekog razloga najčitaniji na mom blogu, a ovaj drugi, crnpurasti je, eto... odmah za njim...




Vidi se na gornjoj slici da je i ovaj kolač crnomanjast. Kakao ga čini takvim, i ne, kao ni ovaj gore navedeni, nije ni malo zagoreo.

Kuglof je jako ukusan. Grožđice su se natapale u Grand Marnijeu nekoliko dana, sticajem tako nekih okolnosti koje su me učinije prezauzetom da ga pečem kad sam planirala. Tako sam dobila grožđice koje se tope u ustima dok se jede kolač, što je ve-o-o-oma ukusno bilo i onima koji bi suvo grožđe radije zaobišli.





Potrebni sastojci:

  • 100 g griza
  • 1 šolja belog brašna
  • 1 kesica praška za pecivo
  • 1 šolja smeđeg šećera
  • 30 g kakaoa plus za posipanje kalupa
  • 1 šolja soka od pomorandže
  • 2 kašike ulja
  • šolja suvog grožđa
  • malo likera Grand Marnier za potapanje suvog grožđa
za glazuru:
  • 100 ml sojinog mleka
  • 2 kašike kakaoa
  • 2 kašike kokosovog ulja
Natapati suvo grožđe bar sat vremena u likeru.
Rernu zagrejati na 180°C. Podmazati kalup za kuglof prečnika 18 cm i posuti ga kakaom.

Pomešati brašno, griz, šećer, kakao i prašak za pecivo. Uliti ulje i sok od pomorandže i dobro izmešati. Umešati suvo grožđe.

Sipati smesu u kalup i peći oko 40 minuta.








U šerpicu staviti sve sastojke za glazuru i lagano grejati uz stalno mešenje dok smesa ne počne da se zgušnjava. Prohladiti glazuru i preliti preko kuglofa.




Ideju za kolač sam pronašla ovde.




Oni koji prate moje recepte, znaju da nisam inspirisana da namincavam slike. Pa tako nikako ne nalazim vremena da proučim kako se to radi. Tako se na ovim slikama može videti da se rubovi kuglofa odvaljuju. To je zato što su malo kao karamelizovali i malo su tvrđi. Samo, to je zapravo jedna od čari ovog kuglofa - ta neodoljivo slatka korica oko divno meke sredine neodoljivo suptilnog ukusa na grožđice potopljene u odličan liker. Sam sok od pomorandže se ne oseti puno.















No comments:

Post a Comment