Sunday, March 4, 2018

najbrži kolač sa kvascem na svetu - World’s Quickest Yeasted Cake



Kolač koji se pravi sa kvascem, a ne čeka se da testo nadođe. Pa onda ni ne nadođe baš puno, a kolač ipak uspe. Još jedan od neobičnh kolača iz kuvara Cake Keepers Cakes, sedamdeset drugi po redu koji pravim po toj knjizi. 


Ovaj se kolač pravi kad vam dođu nezvani gosti, a dragi su vam pa hoćete da ih ugostite. I dok kuvate kafu, smućkate i ovu poslasticu od sastojaka koje svi uvek imamo kod kuće - malo mleka, brašna, šećera i nekih orašastih plodova...

Ono što je najlepše je što ne morate da čekate da vam se rerna ugreje. Smućkate očas kolač i gurnete u hladnu rernu. Za pola sata imate finu karamelastu zabavu za nepca.



Kolač je pravila i Joyce koja piše blog Kitchen Flavours u dalekoj Maleziji. Njeno je testo ispalo deblje, prosto jer ga je stavila u manji pleh za pečenje. Ja sam moje testo razvukla da bi stalo u modlu za kuglof, onu koja nije za pravi kuglof jer nema šare. U tom kalupu pravim ove fejk kuglofe, one koji se ne prevrću. 

Nama je kolač bio sasvim dobar. I Joyce i njeni drugari blogeri koji su u jednoj igrici pravili ovaj kolač zameraju mu što je testo suviše nalik na hlebno. Kako sam ja moje testo razvukla na tanko, nama nije smetalo, mada mu je ukus zaista više hlebni nego kolačasti.

U svakom slučaju, ovo je bio jedan fini eksperiment. I odlično saznanje šta se može uraditi sa suvim kvascem.


  • 3⁄4 šolje mleka(180 ml)
  • 4 kašike (60 g ) putera
  • 2 kesice suvog kvasca (oko 1 i po kašikica)
  • 1 3⁄4 šolje brašna
  • 1⁄2 kašikice soli
  • 1⁄4šolje šećera - belog
  • 1 kašikica cimeta
  • 1⁄3 šolje tamnog kukuruznog sirupa ( nisam ovo imala pa sam stavila mešavinu malteksa i javorovog sirupa)
  • 3⁄4 šolje smeđeg šećera
  • 3⁄4 šolje grubo mlevenih oraha (ili badema, kako sam njih imala, pa sam njih i stavila ovog puta)




Namastiti i pobrašnjaviti tepsiju u kojoj ćete peći ovaj kolač. Nije najmudrije peći ga u kalupu za kuglof, jer se karamel zalepi za kalup. Kolač je originalno smišljen kao običan, onaj koji se peče u četvrtastoj tepsiji.

Ugrejati mleko i u njemu razmutiti pola količine pripremljenog putera da se otopi. Umešati u to kvasac dok se ne rastopi. Dodati brašno (koje je prosejano sa malo soli) i mutiti mikserom dok se ne sjedini. Staviti u tepsiju.

Beli kristal šećer pomešati sa cimetom i posuti preko testa.

Otopiti ostatak putera i sa njim pomešati smeđi šećer i sirup (moja smesa sa malteksom je sasvim dobro menjala originalno potrebni tamni kukuruzni sirup).

Posuti seckane orahe (ili već šta god imate od orašastih plodova) preko svega i peći.

Kolač se stavlja u hladnu rernu, koja se navije na 175ºC. peče se oko pola sata. ja sam moj malo zaboravila u rerni, sasvim malo da se donja kora ovlaš prepekla. Nije smetalo uopšte. Karamel je ono što daje ukus ovom kolaču, ne testo.




  • 3⁄4 cup whole milk
  • 4 tablespoons (1⁄2 stick) unsalted butter
  • 2 envelopes(1 1⁄2 tablespoons) instant yeast
  • 1 3⁄4 cups unbleached all-purpose flour
  • 1⁄2 teaspoon salt
  • 1⁄4 cup granulated sugar
  • 1 teaspoon ground cinnamon
  • 1⁄3 cup dark corn syrup
  • 3⁄4 cup packed light brown sugar
  • 3⁄4 cup finely chopped pecans





1. Gre
ase an 8-inch square baking pan and dust it with flour, knocking out any extra.

2. Heat the milk and 2 tablespoons butter in a small saucepan until the butter is melted and the milk is very warm to the touch. Pour into a large mixing bowl and whisk in the yeast to dissolve. Stir in the flour and salt and beat with an electric mixer on medium-low speed until you have a sticky dough. Press the dough into the prepared pan.

3. Combine the granulated sugar and cinnamon in a small bowl. Sprinkle the cinnamon sugar evenly over the batter.

4. Melt the remaining 2 tablespoons of butter. Combine the corn syrup, brown sugar, and melted butter in a medium bowl and stir. Spread over the dough. Sprinkle pecans evenly across the top.

5. Place the pan in a cold oven. Turn the heat to 350ºF. Bake until the cake is golden and set in the center, 25 to 30 minutes. Let cool slightly and serve warm.











No comments:

Post a Comment