Thursday, December 14, 2017

bakin boršč



Ne, nije moja baka, ali jeste jedna baka Ruskinja pravila često Борщ, a ponosna unuka je stavila recept na Coolinariku. Ja sam ga samo malo promenila skuvala, slikala i pojela. I sad ga hvalim.




Progonile me slike nadasve strpljivih cvekli sa dna korpe u frižideru, dok sam (konačno!) odmarala od obaveza, savladana sićušnim, a toliko nadmoćnijim učiteljem - virusom nekakve gripozne vrste. Dva dana već, okovana jorganima, žudim i za dobrom supom. Cveklama sam čak prošlog vikenda dala nadu da im život ima svrhu - skuvala sam ih i jedna od njih je završila u super ukusnom rižotu. E sad... u frižideru nema strpljivih pilića. Nema nikakvih, zapravo.

Uz sva izvinjenja i baki Ruskinji čiji je recept, i njenoj unuki, koku ćemo izostaviti. Jer koku moj frižider ne poznaje... niti imam ideju kako bih takvo upoznavanje upriličila.



Evo recepta:
  • 1 cvekla
  • 2 krompira
  • pola glavice mekanijeg kupusa
  • jedan luk
  • dve šargarepe
  • 2 dl soka od paradajza
  • ulje, so, 4,5 l vode
  • povrćna kocka za supu





Skuvate povrćni bujon od povrćne kocke za supu.
U to dodajte cveklu isečenu na kockice. Kada je cvekla napola kuvana dodajte krompir isečen na kocke. 
Nakon što su cvekla i krompir kuvani dodajte, na što sitnije rezančiće, iseckan kupus. Možete ga i izrendati kao za salatu. 
Kuvajte još deset - petnaest minuta. Kupus ne sme da se prekuva. 

U međuvremenu napravite zapršku tako što ćete na malo ulja prodinstati sitno seckani luk. Kad luk postane staklast dodajte rendanu šargarepu i dinstajte dok ne omekani. 

Nakon toga dodajte sok od paradajza i još malo prokuvajte a zatim stavite zapršku u lonac u kom ste kuvali kupus, cveklu i krompir. 

Lagano promešate i dosolite po ukusu. Pustite da baci ključ i kuvajte 1-2 minuta, a zatim jelo sklonite sa ringle. 



Po želji u jelo možete dodati malo sirćeta i naseckane ljute papričice, direktnou tanjir iz kog ćete jesti. 




Ono što sam ja malo promenila je da cveklu već imala skuvanu od pre neki dan, pa sam je isekla na kockice i ubacila da se kuva u isto vreme kad i krompir. Jednu, a drugu sam stavila na samom kraju. Ta druga je zadržala boju, ona prva se razbojadisala. 

Nisam odolela da ne stavim peršunovog lista, jer navika je čudo. I malo, ok, možda malko više bibera. Srećom, sve sam ostale sastojke iz recepta imala u frižideru, pa sam počastila sebe pravom bakinom supicom, onom što greje dušu i vraća zdravlje. Ne onog ukusa na koji sam navikla, naravno, ali istinski ukusnom.



Znate šta? Baš volim ovaj internet - daje mogućnost da zaviriš malo u tuđ lonac i ogreješ se o toplinu nečijeg doma, a da nikome ne smetaš.














No comments:

Post a Comment