Friday, November 25, 2016

čokoladni kuglof sa tikvicama


Ovo je prekrasan čokoladni kolač pravljen za isto tako prekrasnu priliku - bila mi je kuma jedno veče. Sa ćerkom koja je od letos i naša koleginica - profesorka fizike. Kolač u čast velike koncentracije fizičarki u kući - crni, sladak, podatan kolač sa puno čokolade, mekim pahuljicama od badema i tikvicama - taman kako i jeste prilika - pomalo čudna kombinacija sastojaka, taman za tri fizičake plus jednu sa mehanike - moju drugaricu Bell, i moju treću srećicu, koja tek treba da se odluči odakle će da bude, kad se jednom o tome bude izjašnjavala.



Još jedan recept iz Cake Keepers Cake knjige, koju sam krenula da ispečem od korica do korica. Za sada sam isprobala jednu desetinu knjige i sve do jednog kolača je bio izvrstan. Ovaj sam odnela u školu i sad ću sasvim neskromno da se hvalim - popio je sve pohvale.





Potrebni sastojci:

  • pola šolje kakaoa i još malo za posipanje pleha
  • pola šolje kisele pavlake
  • 3 veća jajeta
  • 2 kašikice ekstrakta vanile
  • 2 i po šolje brašna
  • 2 i po kašikice praška za pecivo
  • 1 i po kašikica sode bikarbone
  • 1 kašikica soli
  • 2 kašikice instant espresso kafe, ja sam stavila neskafu
  • 3/4 šolje omekšalog putera
  • šolja belog šećera
  • šolja smeđeg šećera
  • 2 šolje rendanih tikvica
  • 1 šolja sitno seckane čokolade
  • šolja seckanih badema, ja sam stavila pahuljice od badema




Rernu zagrejati na 175°C. Podmazati kalup za kuglof i 'pobrašnjaviti' ga kakaom.

Smućkati kiselu pavlaku, jaja i vanilu.

Pomešati brašno, pola šolje kakaoa, prašak za pecivo, sodu bikarbonu, so i kafu.

Mutiti mikserom šećer i puter, oko 3 minuta. Ovome, smanjenim obrtajem miksera, postepeno dodavati mešavinu sa brašnom, pa mešavinu sa pavlakom, pa opet mešavinu sa brašnom, i tako dok se sve ne utroši...

Na kraju umešati rendane tikvice, čokoladu i bademe.

Presuti testo u kalup i peći četrdesetak minuta. Kad se izvadi iz rerne, ostaviti u modli da se hladi desetak minuta, pa preručiti na žicu da se ohladi do kraja.


Ovaj recept šaljem Nataliji koja piše blog Mystic Cakes, koja je domaćica kuvarigrice Ajme koliko nas je..., koju već godinama iz meseca u mesec igraju blogerke našeg regiona. Tako je skupljeno hiljade isprobanih recepata sa slikama i pričama o pripremi jela.










E sad,kako sam imala društvo, i bila pomalo i poviše preumorna, pa nisam na vreme videla da više nemam badema u kući, sem onih divnih pahuljastih, tanko seckanih. Mere u kolaču su za seckane obične bademe i ovi meki su za mrvicu više razmekšali kolač. Ukus je ipak savršen, a ova slika je dok se još nije ohladio - nismo imale strpljenja da čekamo.


No comments:

Post a Comment