Thursday, May 12, 2016

andaluzijski gulaš



Kažu mi deca, uz salve mljackanja, da nisam nikada napravila ovako perfektan gulaš. A kuvam veoma jestivi gulaš već četvrt veka, tako da tom komplimentu treba dati dužnu pažnju. Nije ni čudo da je gulaš smljackan za čas (a prizor ovovečernjeg zahvatanja u lonac, ponovo i ponovo, ću pamtiti dugo), jer ovo je recept legende našeg novinarstva, čuvenog satiričara i velikog gurmana Vlade Bulatovića Viba. Ovaj su recept u svojoj knjizi, Sočni kuvar dva debela novinara, objavili Mihajlo Mika Dajmak i Miloš Miša Lazić.







Potrebni sastojci:

  • 1 kg mesa od junećeg buta, isečenog na kockice
  • 1 kg luka
  • 1 kg paprike
  • 1 kg paradajza
  • 1/2 l belog vina
  • veza peršunovog lista
  • veza lista celera
Evo originalnog recepta, koji sam ja danas malo prilagodila sadržaju svog špajza i strpljenja. Luk sam isekla na režnjeve, koristila sam smrznutu iseckanu papriku i komadiće paradajza iz konzerve, imala sam listove štapastog celera i suvi peršun. Mogu samo da zamislim, kolika bi bila količina mljackanja, da sam imala sasvim svežu papriku,paradajz i peršun...



Iseckala sam luk na režnjeve, malo pirjala, pa u njega ubacila paket paprike sečene na kockice, pa dalje pirjala. Onda sam ubacila meso, pa paradajz, pa celer i suvi peršun, odmah. Sve sam ovo radila u ekspres loncu, koji sam zatvorila, stavila na najjače da propišti, smanjila na najmanje i tako kuvala oko pola sata. Zatim sam dodala vino, opet zatvorila lonac i pustila da se dalje kuva.


Posle sat vremena sam nestrpljivo otvorila lonac, pomalo gladna, poviše ljubopitljiva - kakvo li je ovo jelo koje širi neke nove mirisne note po kući. Nije bilo sasvim gotovo, mada jeste bilo jestivo. To je ova slika, na kojoj se vidi da povrće nije sasvim raskuvano:



Vratila sam lonac na vatru i zaboravila ga na laganoj vatri. Krčkalo se još dobrih sat i po - dva, pa sam dobila ono što je pobralo aplauze:







No comments:

Post a Comment