Tuesday, January 5, 2016

meksička krem čorba od kukuruza


Danas nam je u gostima bila Kasandra, koju sam upoznala tako neke davne 1995. u Kala Neri, na plaži, dok je uvežbavala hodanje i padanje, uz povremeno ateriranje na obraze sa nezaboravnim posledicama. Danas je na pola fakulteta... vreme odmiče nekako baš brzo. 
Uživam da kuvam za nju i moje devojčice. Dok sam danas birala recepte sećala sam se tako nekih divnih večera na nekim zajedničkim letovanjima, dok su još bile devojčurci u najavama, iscrpljene od mora i sunca, cvrkutave, razigrane, neumorne, a gladne, mljackave, uvek zadovoljne. Danas su ozbiljne devojke sedele za stolom, malo ogovarale profesore iz filološke, malo pričale o ozbiljnim životnim planovima u Amerikama i Japanima. Kad pre?
Ova kremasta čorba od kukuruza sa malo paradajza i pavlake za kuvanje, koju sam pronašla na netu, im se baš svidela, kao i Bilbijina pita sa mesom i dekadentna salata sa rukolom, mandarinama i narom. Moje najdraže degustatorke čini se da su uživale, a i Marina i ja sa njima.




Potrebni sastojci:

  • 5 šolja smrznutog kukuruza
  • 4 paradajza
  • 4 šolje pilećeg bujona
  • 1 kašikica sušenog origana
  • nekoliko parčića tanko sečene slanine
  • jedan luk, sitno iseckan
  • 3 čena belog luka
  • 3 kašike peršunovog lista
  • pola šolje pavlake za kuvanje

Na laganoj vatri, u velikoj činiji za supu propržiti slaninicu dok ne postane hrskava. Izvaditi je na ubrus ili salvetu da se upije višak masnoće, a na masti koja je ostala u šerpi posle prženja izdinstati sitno sečen luk i beli luk.

Polovinu zrna kukuruza, paradajz, pola bujona i origano dobro samleti u blenderu. Tu smesu staviti preko dobro izdinstanog luka, pojačati vatru i pustiti da proključa. Smanjiti vatru i dodati ostatak zrna kukuruza i bujona.. Kuvati na laganoj vatri petnaestak minuta. Posoliti i pobiberiti, dodati pavlaku za kuvanje i peršunov list. 

Poslužiti sa slaninicom i parmezanom.




No comments:

Post a Comment