Wednesday, March 7, 2018

kiseli kupus sa krmenadlama na Mamukin način



Moja je mama, još kao beba, svojoj maćehi nadenula ima Mamuka, pa smo je i mi tako zvali. Ovo je jedno od jednostavnih jela koje nam je ona kuvala.




Ove sam zime već pravila slično jelo, koje liči na musaku sa kiselim kupusom, jer se slojevito ređa. Kad sam ga objavila kao kiseli kupus na koložvarski način, rekli su mi da ga znaju i po imenu transilvanijska sarma. I zaista, pošto se pravi sa mlevenim mesom, ukusom liči na sarmu.

Ovo je jelo drugačije. Stavila sam u njega 5 debelih velikih krmenadli na kojima je bio i podebeo sloj sala sa kožurom. Miris me, dok se kuvao, a kuva se baš dugo, podsetio na jelo koje su umeli da prave roditelji mog bivšeg muža - oni bi kuvali samo slaninu u kiselom kupusu i time se sladili. Svi volimo ukuse svog detinjstva.






Upotrebljeni sastojci:


  • 5 većih krmenadli
  • 1 kg kiselog kupusa
  • 2 veća luka
  • šolja riže
  • kašika aleve paprike
  • kašikica dimljene aleve paprike
  • kašika suvog lista peršuna
  • malo ulja ili masti



Luk se proprži na ulju i u to se doda kiseli kupus, pa se zajedno prže, dok kupus ne dobije lepu boju. U ovo se umeša suvi peršun. (ovo je moj dodatak, jer ja guram peršun u sve...)


U ekspres lonac se ređa:


red kiselog kupusa
red krmenadli
red kiselog kupusa, 
red krmenadli 
red kiselog kupusa.

Zalije se vodom, tek da dno ne bude suvo, zagreva dok ne proključa i krčka se u ekspres loncu natenane dugo. Ja sam ga krčkala cele noći.

Pred kraj kuvanja se pospe šoljom pirinča, pa kad se pirinač skuva, jelo se zaprži najklasičnijom zaprškom sa mašću i brašnom i alevom paprikom. Zapršku sam napravila baš laganu, iako mi kroz sećanje provejava da je Mamuka umela baš pošteno da zaprži ovo jelo, da se mnogo jače crveni i da bude kremastije.








1 comment:

  1. Mamuka volim te. Ja kupus jednostavno obozavam, ovo bih zacas smazala>Super izgleda

    ReplyDelete