Sunday, February 4, 2018

limunasti kuglof sa bananom i maslinovim uljem



Vreme leti, čini mi se da se svi slažemo sa tim. A kako život odmiče, rekla bih da leti sve brže. Juče kao da je bilo kad sam pravila kolibri kuglof da se proslavi otvaranje, a danas ovim kuglofom slavimo drugi rođendan jednog superpojekta - Lidijine škole mjuzikla Eudven.




Nije neka jaka zima, a ipak mi se odužila. Hrpa nekih zamlaćujućih poslova na poslu, od kojih mi treba predah. Ljudi pričaju o putovanjima... meni je za sada daljinski jedino prevozno sredstvo, takva su vremena došla, a i nije da sam ikad bila neki fan putovanja. Ono kuda bih išla, nekako je predaleko, a i ne ide se solo, ne zapravo. U svetove koje biram na dugme, idem ovih dana sa sve otomanom iz dnevne sobe. Nešto sam zastala i sa projektom Cake Keeper Cake - preostali su kolači koji imaju za nas malo čudnjikavije sastojke. Čekam proleće da se dam u potragu za njima. A i sve smo na nekakvim dijetama, pa smo prognali kolače iz kuhinje. 






O da... i opet se odlično zabavljam čitajući kuvare - ne znam koji bih pre. Tako sam došla do ovog super jednostavnog kuglofa za koji sam imala sastojke u kući sa najmanjom količinom sastojaka ikad - na sajtu 101 cookbooks. Recept me odveo u Kaliforniju na jedno venčanje i u jednu kuhinju u kojoj nikakvim putovanjem ne bih mogla stići. U svet u kom po antikvrnicama ima kalupa za kuglofe. Gde li su se svi naši starinski kalupi deli, da mi je znati samo. Stvarno - ako neko naleti negde na neki keramički kalup ili, o koliko bih volela, emajlirani, pls da mi javi... Mora ih biti, pravile su naše bake kuglofe. 
A sad recept - pogledajte ga - jedan od najjednostavnijih ikada.




Potrebni sastojci:
  • 1 šolja / 125g belog brašna
  • 1 šolja / 140g integralnog pšeničnog brašna
  • 3/4 šolje / 125 g tamnog smeđeg šećera
  • 3/4 kašikice sode bikarbone
  • 1/2 kašikice soli
  • 1 šolja / 115 g iseckane čokolade za kuvanje, ili već koje god imate gorče čokolade
  • 1/3 šolje / 80 ml extra-virgin maslinovog ulja
  • 3 jajeta ( po receptu su dva veća, ali sam ja imala tačno tri srednja...)
  • 1 1/2 šolja / 340 g (~3 komada) baš trulih banana - ma dobro, jeste najslađe ako imate takve banane, moje nisu bile baš toliko trule, ali kad je izmuljate viljuškom ostavite pola sata na sobnoj temperaturi, svaka će istruliti
  • 1/4 šolje / 60 ml kisele pavlake
  • 1 kašikica rendane korice limuna - ni to nisam imala, ali sam uspešno zamenila mlevenom kadniranom koricom pomorandže
  • 1 kašikica ekstrakta vanile


...a za glazuru:


  • 1/2 šolje / 85 g sifted tamnog šećera
  • 1/2 šolje / 55g šećera u prahu
  • 4 kašike limunovog soka


Rernu naviti na 170° C, a rešetku postaviti na sredinu. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za kuglof.

Iseckati čokoladu - ne mora posebno sitno.

Pomešati brašna, šećer, sodu bikarbonu i so. Dodati seckanu čokoladu.

Izgnječiti viljuškom dobro bananu.

U drugoj zdeli ulupati ovlaš jaja, dodati maslinovo ulje, kiselu pavlaku, koricu limuna, bananu i vanilu.

Pomešati sadržaj dve zdele. ne mora se puno mešati, tek da se sastojci sjedine. Presuti smesu u kalup i peći dok ne dobije finu boju i čačkalica ne potvrdi da je gotovo. meni je trebalo oko jedan sat.

Izvaditi iz rerne, pa sačekati desetak minuta pre nego što se prevrne sadržaj kalupa na rešetku. 

Dok se kuglof pekao, napravila sam glazuru, pa sam je prelila preko vrućeg kolača. Autorka kaže da se pričeka da se kolač ohladi. ja sam napravila malo gušću glazuru, pa mi je moj način bio lakši.






  • 1 cup / 4.5 oz / 125g all-purpose flour
  • 1 cup / 5 oz / 140g whole wheat flour
  • 3/4 cup / 4.5 oz / 125 g dark muscovado or dark brown sugar
  • 3/4 teaspoon baking soda
  • 1/2 teaspoon kosher salt
  • 1 cup / 4 oz / 115 g coarsely chopped bittersweet chocolate
  • 1/3 cup / 80 ml extra-virgin olive oil
  • 2 large eggs, lightly beaten
  • 1 1/2 cups / 12 oz / 340 g mashed, VERY ripe bananas (~3 bananas)
  • 1/4 cup / 60 ml plain, whole milk yoghurt
  • 1 teaspoon freshly grated lemon zest
  • 1 teaspoon vanilla extract



For the glaze:

  • 1/2 cup / 3 oz / 85 g sifted dark muscovado or dark brown sugar
  • 1/2 cup / 2 oz / 55g confectioners' sugar
  • 4 teaspoons freshly squeezed lemon juice





Preheat the oven to 350° F, and place a rack in the centre. Grease a 9- by 5- inch (23 x 13 cm) loaf pan, or equivalent.
In a large bowl, whisk together the flours, sugar, baking soda, and salt. Add the chocolate pieces and combine well.
In a separate bowl, mix together the olive oil, eggs, mashed banana, yoghurt, zest, and vanilla. Pour the banana mixture into the flour mixture and fold with a spatula until just combined. Scrape the batter into the prepared pan and bake until golden brown, about 50 minutes. You want to get that beautiful colour on the cake, but at the same time, you don't want to bake all the moisture out of it. So the minute you're in that zone, pull it. Erring on the side of under-baking versus over.
Transfer the pan to a wire rack to cool in the pan for 10 minutes, then turn the loaf out of the pan to cool completely.

While the cake is cooling, prepare the glaze. In a bowl, whisk together the sugars and the lemon juice until smooth. When the cake is completely cool, drizzle the glaze on top of the cake, spreading with a spatula to cover.










2 comments:

  1. Napravila sam ga za vikend, jedan deo cokolade zamenila energetskim mixom kostunica i bez preliva samo malo prah secera pomesanog za cimetom....ispao fabulozno! hvala Kato

    ReplyDelete
  2. Hvala puno za pohvale... kombinacijama nikad kraja, to je ono što je divno kod ovakvih kolača.

    ReplyDelete