Saturday, November 11, 2017

kolibri kocke - Hummingbird Snacking Cake



Ovo je kolač veoma zanimljivog ukusa koji potiče od kombinacije banane, ananasa i oraha, koji pravim po drugi put. Ovaj put u obliku kocki, po receptu iz Cake Keeper Cakes. Pre ovog sam ga pravila u obliku kuglofa u čast otvaranja Eudven škole mjuzikla, koju vodi moja prva milica Lidija.



  • 1⁄2 šolje oraha, tostiranih i iseckanih ili melvenih, po ukusu
  • 1 1⁄2 šolje brašna
  • 1 šolja šećera
  • 1⁄2 kašikica sode bikarbone
  • 1⁄4 kašikica soli
  • 1⁄2 kašikice mlevenog cimeta
  • 1 veliko jaje
  • 1 žumance od većeg jajeta
  • 6 kašika ulja, ja sam koristila maslinovo
  • 1⁄2 šolje kisele pavlake
  • 1 kašikica ekstrakta vanile
  • 250 g seckanog ananasa iz konzerve, oceđenog
  • 1 banana srednje veličine

Rerna se zagreje na 175°C. Podmasti se i pobrašnjavi kalup. Ovaj kolač može da se pravi u raznim kalupima. Izabrala sam da ga pravim u četvrtastom, tako mi je bilo zgodno da ga poslužim.

U jednu činiju prosejati suve sastojke - brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu, cimet i so. Dodati orahe.

U drugu posudu pomešati ulje, kiselu pavlaku, jaje, žumance i ekstrakt vanile. Ispasirati bananu, pa sa komadićima ananasa dodati je ovoj smesi.

Pomešati ove dve smese, izlitu u kalup i peći oko pola sata. Proveriti čačkalicom, malo ostaviti u kalupu po vađenju iz rerne, pa iseći kolač Po volji posuti ga šećerom u prahu.







  • 1⁄2 cup pecans, toasted and finely chopped
  • 1 1⁄2 cups unbleached all-purpose flour
  • 1 cup sugar
  • 1⁄2 teaspoon baking soda
  • 1⁄4 teaspoon salt
  • 1⁄2 teaspoon ground cinnamon
  • 1 large egg
  • 1 large egg yolk
  • 6 tablespoons vegetable oil
  • 1⁄2 cup sour cream
  • 1 teaspoon pure vanilla extract
  • 1 can crushed pineapple (8 ounces), drained
  • 1 medium banana, mashed



1. Preheat the oven to 350ºF. Grease an 8-inch square baking pan and dust it with flour, knocking out any extra.

2. Combine the nuts, flour, sugar, baking soda, salt, and cinnamon in a large mixing
bowl. With a wooden spoon or electric mixer, stir in the egg, egg yolk, oil, sour cream, and vanilla until just combined. It’s okay if there are still a few lumps in the batter. Stir in the pineapple and banana.

3. Scrape the batter into the prepared pan and smooth the top with a rubber spatula. Bake until a toothpick inserted in the center comes out clean, about 35 minutes. Let the cake cool in the pan for about 10 minutes. Invert it onto a wire rack, and then turn it right side up on a rack to cool completely.

4. Store uneaten squares in a cake keeper or wrap in plastic and store at room temperature for up to 3 days.


This is sixties cake from Cake Keepers Cake cookbook, by Lauren Chattman, on my blog. This is the cookbook that I find out thanks to Joyce's food blog named Kitchen Flavours


I'm linking this post with Cookbook Countdown #23 hosted by Kitchen Flavours and Emily's Cooking (Makan2) Foray.



Ovo je 60.ti po redu kolač koji pravim po knjizi Cake Keeper Cakes, a imam nameru da ih napravim sve. U projekat sam krenula pre nešto više od dve godine sasvim slučajno, tako što sam na jednom foodblogu iz Malezije naišla na nekoliko recepata i preporuku za ovu zbirku kolača. Pa sam pravila jedan za drugim i svaki je imao neku posebnost koja mi se svidela. Polako je ovo pečenje knjige od korica do korica preraslo u projekat izlaska iz zone komfora kroz ples u kuhinji. Idemo dalje - još četrdeset kolača treba napraviti... U tom smislu, ako iko od vas naiđe na rabarbaru, pls neka mi javi - trebaće mi, a nisam je do sada srela uživo.





2 comments:

  1. Svidja mi se oval kolač. Super mu je ime

    ReplyDelete
  2. This is just the kind of cake that is perfect for snacking anytime of the day, even at midnight!

    ReplyDelete