Saturday, December 31, 2016

švedska salata iz davnih '80tih



Kaže mi koleginica juče, na nastavničkoj proslavi kraja godine: nema Nove godine bez ruske salate. Istina kod mene je samo malo drugačija - istinski nema novogodišnjih praznika bez ove salate. Godinama sam je pravila sa kumovima dok su nam se deca motala oko nogu. To je prošlo - danas sam je napravila u miru svoje kuhinje, uz more uspomena - tako mu to dođe u nekim godinama.



Ovo je jedna od onih majonezastih salata, koje smo jeli osamdesetih. Posle su neke zdravije varijante ovladale trpezama. Meni je i dalje draga. Pravim je jednom godišnje - od pola mere koje su date u originalu. I tako sa pola mere ima je dovoljno za desetak dana, koliko i može da stoji u frižideru.

Potrebni sastojci:


  • 200 g praške šunke
  • 350 g kuvane junetine ili govedine
  • 200 g kiselih krastavaca
  • 3 glavice ljubičastog luka
  • 2 kisele jabuke
  • 3 šargarepe
  • 1 celer
  • 3 krompira
  • 100 g oraha
  • 4 kuvana jajeta
  • 200 g majoneza
  • 200 g kisele pavlake
  • so, biber i eventualno limunov sok



Junetina, krompir i jaja se skuvaju, a ohlade.

Celer i šargarepa narendaju. Jabuke se iseku na kockice.

Praška šunka, kuvana junetina, kuvana jaja, krompir, krastavac i luk se iseckaju sitno.

Orasi se iseckaju i sve se pomeša sa majonezom, pavlakom i začinima. Ohladi se i služi.

Savršeno ide uz hladnu prasetinu. Celer, jabuke, orasi i luk su tako osvežavajući u ovoj salati.









1 comment:

  1. Stara dobra vremena i salatica bez koje nije moglo da se zamisli ni jedno slavlje. Super je.

    ReplyDelete