Sunday, December 18, 2016

coca cola kolač



Ne znam zbog čega tačno, jer je ipak suprotno zdravom razumu, željno sam isčekivala da probam ovaj kolač i da osetim intenzivan ukus koka kole.  Nema ga, naravno. Ali je izgleda taj popularni slatki gazirani sastojak ipak važan, jer kolač ima divnu teksturu, mekši je znatno od sličnih biskvitnih kolača. A aroma mu ipak jeste pomalo pomerena od uobičajene. Ovo je jedan sasvim jednostavan kolač, opet iz knjige koja me i dalje oduševljava: Cake Keeper Cakes. Autorka kaže da je ovo stari južnjački specijalitet. Zapitala sam se, koliko li je to staro zaista staro - pa Coca Cola nedavno proslavila 125 godina postojanja - eto toliko.





Potrebni sastojci:


  • 1 3/4 šolje brašna (420 ml)
  • 1 šolja šećera (240 ml)
  • 1 šolja smeđeg šećera (240 ml)
  • 3/4 šolje kakaoa (180 ml)
  • 2 kašikice praška za pecivo
  • 1/4 kašikice sode bikarbone
  • 1/4 kašikice soli
  • 2 veca jajeta
  • 1 šolja kisele pavlake (240 ml)
  • 1/2 šolje ulja (120 ml)
  • 1 šolja kola kole (240 ml)
  • kašikica estrakta vanile
  • čokolada, puter i pavlaka za glazuru - mere po volji, ja sam upotrebila 200 g čokolade, šolju pavlake i kockicu putera

 Priprema:

Rernu ugrejati na 175°C. Podmazati i pobrašnjaviti kalup za tortu promera 20 cm.

Pomešati suve sastojke: brašno, obe vrste šećera, kakao, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i so.

Jaja, kiselu pavlaku, ulje, koka kolu i vanilu dobro izmešati u drugoj posudi.

Pomešati suvu i mokru mešavinu. Ne mešati dugo.

Presuti u kalup i peći 55 min do sat vremena. KOlač je izvrstan i kad nije ispečen do kraja, samo sam ga ja ovaj put ipak dopekla - ne vole sva deca gnjeckave kolače.

Kad je pečen, pustiti ga da se prohladi par minuta u kalupu, pa izvrnuti na žicu da se ohladi do kraja.




Mislila sam da napravim glazuru od bele čokolade, ali su nam je kućni vilenjaci pojeli... Glazuru sam napravila od 200g čokolade, pola šolje pavlake i malo putera.
Kolač je smazan očas.

Ovaj recept šaljem Nataliji koja piše blog Mystic Cakes, koja je domaćica kuvarigrice Ajme koliko nas je..., koju već godinama iz meseca u mesec igraju blogerke našeg regiona. Tako je skupljeno hiljade isprobanih recepata sa slikama i pričama o pripremi jela.










1 comment:

  1. Misilim da ce ga moja deca obozavati, cokolada i koka kola. 😊

    ReplyDelete