Tuesday, September 20, 2016

kolač sa lavandom



Danas je dan plaćanja računa. I utorak je - dan kada ne radim u školi. Jurila sam od ranog jutra da (po)stignem sve što nisam prethodne nedelje i za (super zabavno radni) vikend... pa stala, zahvaljujući divnoj doktorici koja mi je zipovala pregled dug pola dana u sat vremena. Shvratih čak i na pijacu i ulovih vrbaru (iliti šumsko pile), ali o tom potom...




- Ima da ga zbućkam! reših kad me pozvala Silvija i oslobodila jedne obaveze za vikend koju sam danas imala nameru da dovršim. Svakako sam sinoć potopila lavandu u mleko - i zaspala od umora. Dobro, to sam ipak morala da bacim - bilo je užasno gorko - pa ponovo - i voilà: miris lavande kroz kuću... Pridružio mu se i miris Grand Marniea, jer je mafine sa maslinovim uljem taaaaako lako smešati, a ovo pile koje je još u gnezdu sa mnom ih obožava. O.K. Predahnula sam, malo napunila baterije, sad idemo dalje... 




Recept je iz knjige Cake Keepers Cake, za koju sam već rekla da ću je celu skuvati... tj ispeći, je li da sam rekla? Pa, evo - jedan korak u smeru tog obećanja. E sad, ovaj kolač nije onako zanosan kao kuglof sa krem sirom, iz iste knjige, ali uopšte nije loš. Zapravo je sasvim lep i ima neki poseban šmek, poput kocki sa makom i kolača od palente sa grožđem od iste autorke - obično neobičan. Ono što bih možda probala nekad kad... je da ovu lavandu umešam u taj krem sir. Pretpostavljam da bi ukus bio savršen. Jednom...





Potrebni sastojci:

  • 3/4 šolje punomasnog mleka
  • 1 kašika seckanog svežeg lišća lavande (ovo piše u originalnom receptu... a kako ja svežeg lišća lavande nemam, a kupila sam divne suve cvetove lavande - stavila sam cvetove)
  • 1 3/4 šolje brašna
  • 1 1/4 kašikice praška za pecivo
  • 1/4 kašikice soli
  • 1/2 šolje neslanog putera
  • 1 šolja šećera
  • 1 kašika narendane korice od limuna
  • 2 velika jajeta

Sipati lavandu u mleko i grejati mleko dok ne uskuva. Presuti u šolju i ostaviti da se ohladi na sobnu temperaturu.

Rernu zagrejati na 165°C. Podmazati i pobrašnjaviti pleh.




Pomešati brašno, prašak za pecivo i so.

Puter, šećer i narendanu koricu limuna mutiti mikserom oko 3 minuta, pa domiksti u to jedno po jedno jaje.

Smanjiti brzinu miksera, pa umešati trećinu brašna i pola količine mleka. Pa sledeću trećinu brašna, pa drugu polovinu mleka, pa poslednju trećinu brašna.

Izliti ovu mešavinu u pripremljenu posudu, pa peći pedesetak minuta, dok čačkalica koju zabodete ne izađe suva.

Ostaviti kolač desetak minuta da se hladi u posudi u kojoj se pekao, pa ga izvrnuti na rešetku da se ohladi skroz.









15 comments:

  1. Ono sto koristis u kolac , bar ono sto se vidi na slikama nije ''sveze lisce lavande'', to su suvi cvetovi lavande!

    ReplyDelete
  2. Oh, hvala što si videla i ukazala mi na previd. Istina je, u originalnom receptu piše da se stavi svež list. Pretpostavljam da je i on veoma aromatičan. Ja sam imala suvi cvet - pa sam to stavila i sviđa mi se rezultat...

    ReplyDelete
  3. Primamljiv kolač, posbno zbog lavande.. ❤ Inače imam lavandu u dvorištu i ranije sam stavljala cvetove lavande u šećer, pa njega koristila da zamirišem kolač. Ovo sa listićima mi se sviđa, jer cvetovi brzo precvetaju, a listići stoje do kasne jeseni i uvek su na izvolte..

    ReplyDelete
  4. O, pa ti onda možeš da ga napraviš sa listićima, kako je u receptu. Veselim se tom nekom novom postu...

    ReplyDelete
  5. Iskreno, nisam još ništa spravljala s lavandom. Valjda iz neke navike i običaja da lavandu samo mirišiš a ne jedeš. Što, koliko vidim, uopće nije ni točno ni dovoljno kada su lavandine prekrasne osobine u pitanju :) izvrsno ti ovo izgleda, Kato, morat ću se i ja upustiti u takve kuglofarije!

    ReplyDelete
  6. Mmmm, vec osjecam kako ovo fino mirisi, podsjeca me na moju Dalmaciju. :-)

    ReplyDelete
  7. Katice ovo jako dobro izgleda, kuglof za plus pet!

    ReplyDelete
  8. Ja već godinama muku mučim da lavandu zapatim u bašti kako treba. Kad to budem uradila, rado bih isprobala ovaj recept jer verujem da je kolač jako ukusan.
    Divno!

    ReplyDelete
  9. Još jedan neobičan i zanimljiv kuglof kod vas Kato... :) Divno izgleda!

    ReplyDelete
  10. Divno izgleda ovaj kuglof, sigurno mu lavanda daje jednu posebnu aromu, njam! :-)

    ReplyDelete
  11. Lavanda u kolaču? Nikad mi to nije palo na pamet. Hvala za inspiraciju Kato :) Kolač izgleda divno... obožavam kuglofe.

    ReplyDelete
  12. Kato, mislim da bi mogla promijeniti ime bloga ;) Dovela si ih do savršenstva!

    ReplyDelete
  13. Pratimo i ostale recepte :) veselimo se i novim koracima :)

    ReplyDelete