Tuesday, August 2, 2016

krekeri od kikirikija i još ponečeg


Ove sam krekere jutros pravila dok se pekla stota tura tortilja čipsa sa semenkama ovog meseca. Povećali smo potrošnju semenki i peki papira rapidno. I ne umemo da se zaustavimo, toliko su nam te grickalice ukusne - a danas sam posegla i za novim receptom sa istog izvora: bloga Na tanjiru.




Ovo su krekeri u kojima je glavni sastojak kikiriki, mada ne mora da bude, može umesto njega da se stavi indijski ili brazilski orah. Pretpostavljam da bi sa makadamijom tek bila poslastica, ali o tom potom, kad nalovimo negde makadamije. 
U principu je potrebno da imate pregršt nekog koštunjavog voća, jedno ili dva jajeta, malo peki papira, rernu i malo dobre volje. Veoma ih je lako napraviti, a meni - tamanitelju kikirikija se jako i sviđaju.
Na blogu Na tanjiru perfektno je objašnjeno kako su ove krekere napravili. Ja sam se odlučila da napravim danas nešto jednostavniju varijantu, koja im je i bila inspiracija, sa bloga Green Kitchen Stories.







Potrebni sastojci:
  • 150 g kikirikija
  • 150 grama nečeg još - ja sam stavila oko 50g golice, 50 g susama i 50 g lana, a može i badema, suncokreta, indijskog oraha...
  • 1 jaje (ili dva belanceta)
  • 2 kašike vode
  • 1 kašikica soli


Rernu zagrejati na 180°C.

Semenke i koštunjavo voće staviti u blender i samleti, na onoliko sitno koliko želite. Može i mnogo sitnije nego što sam ja to uradila. Meni se sviđa ovako, da mogu da grickam parčiće kikirikija. Ako se semenke bolje samelju, dobijaju se manje prhki krekeri.

Jaje se umuti penasto žicom, posoli, dodaju se semenke i malo vode i sve dobro izmeša.

Smesa se podeli na dva dela.
Svaki deo se rastanji između dva peki papira, pa se gornji papir skloni.
Ja sam velikim nožem lagano zasekla na parčiće, da posle mogu lako da ih odlomim.



Peče se desetak minuta sa uključenim ventilatorom. veoma lako se prepeče, treba pripaziti.











No comments:

Post a Comment