Sunday, June 5, 2016

punjene tikvice u sosu od limuna


Još jedan način da se napune tikvice, sasvim malo pomeren u odnosu na uobičajen - u smesu sa mesom je dodata nana i komadići tikvica. I sasvim neobičan, veoma kiseo sos od limuna, koji tako lepo osvežava ovo jelo. Neodoljivo, ukusno i lako za pripremu. Pijace su pune malih okruglih tikvica, a zbog njih ovo je jelo čarobnog izgleda. Ako neko ne voli limun, sos od paradajza se isto super uklapa.







Potrebni sastojci:


  • nekoliko okruglih tikvica
  • 400 g mešanog mlevenog mesa
  • 100 g riže
  • 1 veliki luk
  • pola veze peršuna ili 2 kašike suvog peršuna
  • šaka listova sveže nane
  • 1 paradajz
  • 300 g bistre supe (ja sam stavila kocku za supu u vrelu vodu)
  • 60 ml maslinovog ulja
  • 3 jajeta
  • sok od 2 limuna
  • so, biber



Tikvicama pažljivo odseći gornji deo, koji će nam trebati kao poklopac, pa ih izdubiti. Ovlaš ih posoliti iznutra.

Jednu veću tikvicu iseckati na malene kockice.

Iseckati paradajz na kockice.

Ulupati dobro 1 jaje.

Seckane tikvice i paradajz pomešati sa mlevenim mesom, 30 ml maslinovog ulja, seckanim lukom, ulupanim jajetom, dobro opranom rižom i seckanim peršunom i nanom.

Začiniti ovo po ukusu. Dobro izraditi ovu smesu da bude homogena.



Pouljiti šerpu ostatkom maslinovog ulja, pa u nju poređati tikvice. Napuniti tikvice. Slobodno ih puniti do vrha, riža će nabubriti, na uštrb sažimanja ostalih sastojaka.

Poklopiti tikvice sopstvenim poklopcima, usuti bistru supu i krčakati oko sat vremena na laganoj vatri, poklopljeno.

Ako neko voli veoma meku rižu, mudro bi bilo pre punjenja malo je skuvati, ovako bude taman skuvana da nije presna...





Za limun sos ulupati dva belanceta u nekoj šerpici koja može na ringlu, dodati im žumanca i sasvim malo supe iz lonca da izbalansira temperatutu. Usuti sok od limuna i pustiti da smesa vri minut dva uz stalno mešenje, pa skloniti sa vatre.





Recept sam pronašla na Kitchen Stories.









"The Way It Will Be"
I lost you awhile ago but still I don't know why
I can't say your name without a crow flying by
I got to watch my back now that you turned me around
Got me walking backwards into my hometown

Throw me a rope on the rolling tide
What did you want it to be?
You said it's him or me
The way you made it, that's the way it will be

It was seven years on the burning shore
With Gatling guns and paint
Working the lowlands door-to-door
Like a Latter Day Saint
Then you turn me out at the top of the stairs
You took all the glory that you just couldn't share

I've never been so disabused, I've never been so mad
I've never been served anything that tasted so bad
You might need a friend any day now, any day
Oh, my brother, be careful, you are drifting away

Throw me a rope on the rolling tide
What did you want it to be?
You said it's him or me
The way you made it, that's the way it will be
The way you made it, that's the way it will be














No comments:

Post a Comment