Thursday, May 26, 2016

kupus sa graškom


Ovo je jedno vegetarijansko jelo indijske kuhinje, u kome se kupus i grašak, koje naša kuhinja i ne kombinuje rado, veoma dobro slažu. Brzo se priprema, osvežavajućeg je i sasvim neobično reskog ukusa. Odlično bi se složilo uz neko meso, pretpostavljam. Mi smo ga danas jele uz grilovani tofu - i bilo je baš super.






Potrebni sastojci:

  • pola kg kupusa, isečenog na trake
  • 150 g graška
  • 2 kašike ulja
  • 2 kašikice kima
  • 2 lovorova lista
  • 1/4 kašikice kurkume
  • 1/4 kašikice ljute paprike
  • 1 sveža ljuta papričica, iseckana na sitno, ili mala chili suva papričica, koju sam ja stavila, i to samo pola, što je za naša nepca već bilo dovoljno ljuto
  • 3/4 kašikice soli
  • 3/4 kapikice šećera
  • 1/4 kašikice garam masale



Ugrejati ulje na srednjoj vatri i u njega dodati kim i lorber. Promešati ih da se oblože uljem, pa dodati kupus. Mešati oko minut, pa dodati kurkumu i mlevenu ljutu papriku. Promešati, pa smanjiti vatru.

Pirjati dok kupus ne omekša. Dadati malo vode, ako se kupus baš isuši.
Kad kupus omekša, dodati grašak, posoliti, pošećeriti i dodati ljutu papričicu.

Kuvati par minuta, dok se grašak ne skuva, ali paziti da ne bude premekan. 

Skloniti sa vatre i umešati garam masalu.




Recept sam pronašla ovde.

A ovih dana sam se, sasvim početnički, petljala sa začinskim biljkama... evo rezultata... Ubacila sam džakove zemlje u izokrenutu paletu pričvršćenu za zid. Oni koje sam do sada pitala,šta misle o tome hoću li imati ovog leta svežih travkica za u lonac, oprečno su podelili mišljenja... Ne znam, još se ništa nije osušilo, i lepo miriše, kad se protrljaju listovi... Doduše, projekat je star jedva nedelju dana... videćemo kako će se nastaviti. 







No comments:

Post a Comment