Monday, May 9, 2016

kobasice u susamu



Ovako je kobasice spremala moja mama kad bi nam se najavili iznenadni gosti. I uvek je uspevalo, jer malo ko ne voli kobasice, a način pripreme i serviranja je taman toliko neobičan, da iznenadi izgledom i pobere pohvale, a ukus je malo pikantniji nego obično. A kobasica je kobasica - ne može da omane.





Potrebni sastojci:


  • gotove kupovne kobasice, onoliko komada koliko se proceni da su gosti ješni
  • soja sos ili tamari
  • neki lep alkohol, ja sam nedavno dobila Stock 84, pa sam stavila njega 
  • susam, imala sam i crnog i belog ovog puta, ali i samo sa belim je isto super
  • štapići za ražnjiće



Priprema je veoma jednostavna.

Kobasice se saviju u spiralu, pa se nabodu na štapić i potope se u mešavinu soja sosa sa alkoholom. Što se duže drže, to je bolje. Dobro bi bilo držati ih makar pola sata, sa povremenim okretanjem.

Na 4 kašike soja sosa, dovoljno je staviti kašikicu alkohola. Naravno, razmera se može menjati po ukusu.

Zatim se kobasice uvaljaju u susam i peku na laganoj vatri.


Danas sam ove kobasice pravila za ručak deci, i namerno sam samo dve uvaljala u susam, zbog dela dece koja ne vole susam. Kao što to obično biva, baš se ona uhvatila za posusamljenu kobasicu... ali dobih kompliment moderne vrste: VRHunski (pošto već znaju da je kraća verzija kompimenta zabranjena 'pod ovim krovom' - u ime svih godina uloženih u njihovo obrazovanje... i tako već to...).

Pošto sam kobasice ispekla u gusanom tiganju, koji je pomalo počađavio zbog prženog susama u soja sosu, ubacila sam mladi krompir u tiganj i ispekla ga na brzinu na masnoći koju su pustile kobasice, polupokloplenog, uz povremeno prevrtanje. A kad je krompir bio skoro gotov, stavila sam kobasice preko njega, da se još malo podgreju. 

Tako sam dobila robusno jelo od krompira, koje izgleda kao da je malo zagorelo, a zapravo nije.










No comments:

Post a Comment