Sunday, May 22, 2016

kičeri - ručak i večera trodnevne ajurvedske detoksikacije


Ovo je zapravo rižoto sa mungo pasuljem, i spektrom začina, makar ja to tako vidim. Veoma prija sa povrćem kuvanim na pari. A energija koju daje telu je neobično mirna i postojana, čini mi se da nisam osetila do sada da me neko jelo na taj način nahranilo. 




Ovo se jelo jede za ručak i večeru kad se sprovodi jednostavna trodnevna ajurvedska detoksikacija. Za doručak se jede ili ovo ili ovsena kaša, a između obroka je uputno piti čaj CCF (3K) čaj za detoksikaciju. Sve o ovoj detoksikaciji može se naći ovde, ili prosto pitati Žanu, koja je ajurvedski savetnik i koja i mene vodi kroz ovu avanturu.



Potrebno je:


  • šolja belog basmati pirinča. Važno je da bude baš ovaj pirinač.
  • pola šolje mungo pasulja
  • 2 kašike gija
  • 1/4 kašikice semena crne slačice. (nisam ga imala i stavila sam žutu umesto crne)
  • 1/2 kašikice semena kima
  • 1/2 kašikice kurkume
  • 1 i po kašikica mlevenog korijandera
  • 1/2 kašikice semena komorača
  • 1 kašikica sveže naribanog đumbira
  • prstohvat asafetide(ovo nisam imala)
  • kašikica morske soli
  • 6 šolja vode
  • 2 šolje povrća koje se lako vari: šparoge, šargarepe, celer, bundeva, bundevica, tikvica, slatki krompir ... eh a ja imala brokoli...


Mungo pasulj se potopi preko noći.

Procediti, pomešati sa rižom i ispirati dok voda koja otiče ne bude sasvim čista.

U povećoj šerpi podgrejati gi i pržiti na nnjemu slalicu i kim dok slačice ne počne da se koka.

Dodati kurkumu, korijander, komorač, asafetidu i đumbir. Promešati taman dok ne puste aromu i usuti u ovo rižu i mungo pasulj.

Promešati, usuti 6 šolja vode i pustiti da proključa.

Posoliti, smanjitii vatru, poklopiti i krčkati četrdesetak minuta.

Po jednoj verziji recepta, petnaestak minuta pre kraja kuvanja, doda se povrće. Ja sam ga kuvala na pari posebno.

Može se začiniti čatnijem od susama, koji se priprema tako što se šolja susama proprži, pa samelje sa kašikicom ljute paprike i četvrt kašikice soli. Ili začiniti svežim lišćem korijandera, ako imate.


Ponekad bude nešto kašastiji, ponekad ovako suv. Još uvek nisam shvatila zbog čega tačno, pošto sam ga pravila od iste riže i istog mungo pasulja. Pretpostavljam da nisam koristila istu jačinu vatre. Ali, svaki put je bilo jednako ukusno. O... jesam jela puno puta mnogo ukusniji obrok, ali posle nijednog od njih se nikada nisam osećala na ovaj način nahranjena. Veoma neobično osećanje sitosti i smirenosti. Ispitujemo ga nadalje... začini su spremni, recepti od Žane pristigli, volja je tu... samo još da nađem i vremena. A biće ga... bliži se raspust...





No comments:

Post a Comment