Thursday, April 28, 2016

pot pie sa surimijem



Odavno se nakanjujem da spremim pot pie, pa nikako. Ni danas to nije bila ideja, htela sam neku drugu pitu, pa me dan zaneo nekim svojim putevima - i eto napravih ipak pot pie (iliti pot paj)... tj. pitu u činijici. Radi se o piti koja od testa ima samo poklopac kojim se zatvori činijica u koju se sipa nadev. 




Nije ovo nikakva nauka. Pot pie je obično američko jelo, pita koja je, sudeći po količini recepata, izgleda najpopularnija od piletine. Večeras sam pitu pravila sa surimijem, zbog foodblogerske igrice Ajme koliko nas je... u kojoj je domaćin Dragan ovog meseca zadao za temu ovu namirnicu - i nisam se pokajala. Naprotiv, baš je ispalo dobro.




Upotrebila sam:


  • 1 paketić surimija
  • 1 paket Frikomovog Beby mix povrća (400g malecnih šargarepica i cvetova brokolija i karfiola)
  • desetak šampinjona
  • 3 čena belog luka
  • pola glavice luka
  • 2 filetića inćuna
  • 4 kašike pavlake za kuvanje
  • 2 kašike gustina
  • so, biber, pešunov list, začin od mlevenog povrća bez aditiva
  • 1 paket smrznutog lisnatog testa





U jednoj šerpi, u tek toliko vode da ogreznu, skuvati karfiol i brokoli. Izvaditi nekoliko cvetova brokolija, ispasirati ostatak i u to umešati pavlaku za kuvanje i gustin rastvoren u sasvim malo hladne vode.

U drugoj šerpi izdinstati luk, beli luk, filete ringlice i pečurke. U ovo dodati malecne šargapere i dinstati još koji minut, pa ubaciti i surimi štapiće isečene na trećine. Njih ne treba dinstati, njima je sasvim dovoljno to što će biti u vrućoj rerni, da bi bili skuvani.

Pomešati ove dve smese i izliti u vatrostalne činijice.



Odmrznuto lisnato testo sam razvaljala oklagijom i isekla krug nešto većeg prečnika nego što su činijice. Sredinu kruga isekla sam u obliku trougla, jer sam takvu modlicu imala pri ruci. A rupa je potrebna da bi kroz tu nju mogla da izlazi para pri pečenju.



Ovim se krugovima od testa prekriju vatrostalne posude. Testo se pritisne po ivicama da bi prianjalo za posudu (nije mi to baš uspelo) i premaže se umućenim jajetom, pa se posude stave u rernu i peku oko pola sata na 180° C.


  
Pot pie se tradicionalno baš i ne pravi ovako. Testo kojim se pokriva posuda je testo za pite, ali sasvim dobro se uklopilo i lisnato testo. A u fil ide bešemel, koji mi izbegavamo, zbog glutena koji nam svima škodi, pa ga rado zamenjujem mlevenim karfiolom i rastvorom gustina. Ovaj put je karfiolu dodato i malo brokolija, pošto ga je već u miksu smrznutog povrća bilo, a i volimo ga.









No comments:

Post a Comment