Saturday, November 28, 2015

ćufte u paradajz sosu


Ima jedna mala prodavnica, ovde na Kosi, u blizini, koja pravi baš lepe ćufte. Kada ih neka od nas poželi, očas sebi ispuni želju: otrči do prodavnice domaće hrane, donese par kutijica, i eto... Ali, kad se sve četiri uželimo, to znači da je došlo vreme da se zasuču rukavi.




Prvo, nikad ih nisam pravila, to je već valjda jasno. Znači, neophodno je pronaći recept. Čudno je da na netu i nema baš neki izbor recepata za ovako popularno jelo. Dakle, pitaćemo Selmu, ne znam što li sam i gubila vreme čačkajući po netu. Ko još ne zna Selmu, vreme bi bilo da je upozna: Selmini recepti samo izviru, svaki dan neki novi-starinski recept. Ono što je važno je da su iz ruke vrsne kuvarice, višestruko životno provereni, što u Doboju u kom je odrasla, što u Zagrebu gde živi sada. Selma vodi i divnu facebook grupu Miris domaće hrane, pa kad sam je priupitala za recept, naravno, uputila me na albume sa te grupe. A tamo nema čega nema.




Evo Selminog recepta po kom smo Ksenija i ja krenule u avanturu:


ĆUFTETE
U SMJESU OBAVEZNO STAVIM FINO MLJEVENO JUNEĆE MESO. NAJBOLJE JE ONO KOJE SAMA SAMELJEM... 1 GLAVICU CRVENOG LUKA,  MALO BIJELOGA,  1 JAJE,  NAMOCEN OKRAJAK KRUHA,  PA DOBRO ISCIJEĐEN,  BIBERA,  SOLI,  MALO CRVENE PAPRIKE,  VEGETE... MRVU ULJA... PA DOBRO IZMIJEŠAM.  NEKA SMJESA MALO ODSTOJI...  PREPRŽENE SA SVIH STRANA,  SAMO DA UHVATE KORICU I ZADRŽE FINE SOKOVE UNUTAR MESA,  VADIM U ZDJELU,  A MASNOĆU ODLIJEM,  PA NA ISTOJ ŠERPI IZMIJEŠAM MALO BRAŠNA,  PARADAJZ SOS,  ZAČINE... PODLIJEM VODOM... OBAVEZNO STAVIM GRANČICU CELERA DA SE KUHA ZA AROMU... VRATIM ČUFTETE I PUSTIM DA POLAGANO KUHAJU OKO POLA SATA... S PIREOM... FANTAZIJA!

ĆUFTETE... MOJA OMILJENA HRANA IZ DJETINJSTVA... DANAS OMILJENA HRANA MOG STARIJEG SINA.




Da znate da smo uživale i u kuvanju i u kušanju. One ćuftice lepšeg oblika su Ksenijinih ruku delo. Tajna je u tome da je vlažila ruke pre nego bi ih rolala. U jednom momentu, zamenile smo mesta. Ja sam postala 'mali od kužine' i radila sam samo ono što mi se kaže. Tako, nikako nisam smela da dodam celer, ali nikako. Divna zamena uloga. Puno smeha i odličan rezultat:



Ovo su sastojci koje smo upotrebile:

dva puta po 1/2kg mlevenog mesa (pileće i mešano)
po 1 jaje u svako meso
po 1 glavica luka, sitno seckanog
po 1 češanj belog luka,  sitno seckan
po 2 kašike prezli (i malo više)
po nekoliko kašika ulja
so, biber i puno puno suvog peršuna

sos
1l soka od paradajza
1/2l vode
1/2dl ulja
3 kašike brašna
so


i još jedan savet pride, dobijen kasnije te večeri od, takođe vrsne domaćice - moje Ružice, za neki sledeći put: ako želite da izbegnete da podrigujete posle ovog jela... a desi se nekima, zaista: luk i beli luk treba prvo malo propržiti, pa kad se prohladi sa tako proprženim praviti smesu za ćufte...















No comments:

Post a Comment