Sunday, October 4, 2015

slatki kupus sa ovčetinom


Ok, dobro, već ste po izboru na ovom blogu mogli da provalite da sam nepopravljivi mesožder. U poplavi vegetarijanstva i veganstva, koje je, na moju veliku radost, dovelo do poplave raznovrsnosti recepata sa povrćem - ipak biram da volim meso. 

To sad zvuči baš ovisnički, kao kad sam pre nekih meseci izjavila kako baš volim alkohol - drugaru sa kojim sam popila pola flaše vina - dok zapravo ostatak još uvek polagano upotrebljavam u receptima...


... da, volim i dobar alkohol, kao i dobro mesno jelo - a ovo je jedno od mojih omiljenijih. Miriše na detinjstvo. Kuva se retko, kad se pronađe dobra ovčetina (a to se slučajno desilo danas) - i to je to - do sledeće prilike. 
Kao i uz ono vino - uživam u svakom trenutku i znam dobro šta volim, makar se i ne ponavlja onoliko često koliko bi se moglo zaključiti iz naoko strastvene izjave.




Kako se sprema? Lako.

Ovčetina iseckana na kockice se proprži kratko na glavici izdinstanog luka u ekspres loncu.

Sve to može naravno, i zaista ima šmek kad se sprema u zemljanoj posudi, ali i ovako je sasvim sasvim ukusno.

Dolije se malo vode i kuva... zapravo se zaboravi na šporetu.
E sad, neko prvu vodu baci, ali ja ovo jelo baš i volim zbog mirisa ovčetine i ukusa loja koji ona ispusti, pa to ne radim.

U nekom momentu, posle nekoliko sati krčkanja, dodaju se začini - ja volim sveden ukus: so, biber, lorber, možda malo ruzmarina i mešavinu suvog povrća. Može se dodati i svež peršun, paštrnjak i šargarepa, koja sveža paprika, ali i ne mora.

Na 800 grama danas spremanog mesa dodala sam poveću glavicu kupusa, oko 2 kile (ovo se jelo i zove kupus sa ovčetinom, ne obrnuto, jer mora da se stavi baš mnogo više kupusa nego mesa)... dakle, dodala sam kupus isečen na veće komade, sipala sok od paradajza (oko pola litre) i vratila da se kuva još oko sat vremena. Volim da kupus ne bude sasvim raskuvan, a meso potpuno meko.

Neko u ovo jelo stavlja zapršku sa alevom paprikom, ja ne volim. Ionako ga ne pravim mnogo čorbastog, tek da ima tečnosti da se sve lepo skuva.

Čar ovog jela je u mirisu, pa tek onda u specifičnoj mešavini ukusa mesa, ovčijeg loja i kupusa. 







No comments:

Post a Comment