Friday, October 23, 2015

prasetina sa dunjama i medom

Ima ta jedna mesara koju sam nedavno otkrila, u gonjem Zemunu, na pijaci. Malena. Domaćinska. Sa namrštenim mesarom i veselo čavrljavom prodavačicom. Sveža jagnjetina, ovčetina, prasetina, što se ne nalazi lako po mesarama. Doduše, ni ne priprema se često kod kuće, zato i ponuda nije velika.

Ovog puta nisam odolela prasetini, kao ni receptu sa medom i dunjama, za koji sam inspiraciju pronašla na sajtu isprobanih mađarskih recepata Nosalty - Mézes-almás sült sertéscomb recept, a šaljem ga Kristini, autorki bloga Domaćica za vas, koja je ovog meseca domaćica i kuvarigrice Ajme koliko nas je... 



Na svaki kilogram prasetine, potrebno je:


  • 2 osrednje dunje
  • 3 kašike senfa
  • 2 kašičice soli
  • 2 kašike meda
  • 2 osrednje glavice luka
  • oko pola dl piva

U vatrostalnu posudu stavimo luk isečen na kolutove.

Prasetini zasečemo kožu na trake oko 1 cm široke, tako da ne zasecamo meso. Postavimo je preko luka.

U meso utrljamo so, a u useke utrljamo i so i senf, pa ubacimo parčiće dunje isečene na polumesece. Ukoliko preostane dunja, slobodno ih staviti pored luka u tepsiju. Tako će sos, kojim ćemo na kraju prelivati pečenje, biti pikantniji.




Na dno posude ulijemo malo mešavine vode i piva, ne više od jednog centimetra debljine.

Onda se, po receptu premaže medom, a ja sam medom samo zalivala, bez utrljavanja, bilo mi je lakše, a čini mi se da ne menja ukus jelu.




Posuda se poklopi i meso se stavi u rernu da se peče dok lepo ne omekša. Može se povremeno zalivati tečnošću koja se skupi na dnu posude, a možda ponekad i prevrnuti. Sve zavisi od toga kakav je komad prasetine. 




Kada se proceni da je meso pečeno, izvadi se iz rerne, malo se pusti da se prohladi, pa se sok od pečenja, luk i dunje izmiksaju. Ovim se sosom meso preliva kad se posluži. 

Lepo se slaže sa krompir pireom.

Ono što je važno je da se meso, jer je premazano medom, peče dobro poklopljeno. Ja se tim nisam baš pozabavila kako treba, samo sam ga ušuškala u aluminijumsku foliju, pa je mestimično izgorelo. Opet, sos koji se dobije mlevenjem dunja, luka i soka od pečenja je savršeno ukusan i pored toga što su dunje malo pogorele po ivicama.






No comments:

Post a Comment