Friday, October 9, 2015

piletina sa medom i belim lukom



Kaže mi kolega neki dan, pošto me čuo kako krekećem zbog upale grla: sveto trojstvo za prehlade: med, beli luk i limun. Pokušah da poslušam savet, izmiksala, pokusala par kašikica, eh... nije išlo. 

Ali.. ako vam je nešto (u)pisano, onda nema bežanja... valjda zato nabasah na jestiviju kombinaciju belog luka i meda i oduševih se receptom na sajtu Damn Delicious - eto novih plesnih koraka po kuhinji, a još i liči da će grlu prijati više od svetog trojstva...






Za pola kile pilećeg belog mesa, po receptu, trebaće vam:
  • dva jajeta i 
  • šolja prezli (u originalnom receptu pričaju o Panko prezlama, koliko sam videla to su posebne japanske prezle koje se prave od hleba, ali samo od sredine... e pa, možda nekad kad dođe red na pravljenje prezli... ko zna... - danas sa našim seljačkim prezlama)
Na dve pileće beline možda će vam biti dovoljno i jedno jaje i našto manje od šolje prezli, meni je preostalo od gore navedenih količina.





...a zasad Honey Garlic Sauce! (medno-beloličani sos bismo mi kazali?...zvuče li samo meni engleski nazivi mnogo mnogo bolje?):


  • trećina šolje meda, može i više ako volite baš slatko, meni je ovako bilo taman kako treba
  • 4 čenja belog luka, dobro samlevena
  • 2 kašike soja sosa
  • kašika gustina
  • malo peruški mladog luka... ili suvi vlašac, recimo
  • kašikica susama


Zagrejte rernu na 200C.

Piletinu isecite na kockice, začinite solju i biberom po ukusu, uvaljajte u ulupana jaja, pa u prezle, pa je poređajte u nauljen pleh ili po peki papiru i stavite da se peče petnaestak minuta.





Gustin razmutiti u trećinu šolje hladne vode.

Kad je meso pečeno, dobro zagrejte tiganj, ulijte u njega med, beli luk i soja sos. Promešajte i dodajte gustin. Mešajte dok se ne zgusne i odmah prelijte preko piletine.




Pospite susam i vlašac i odmah poslužite.






















No comments:

Post a Comment