Friday, October 30, 2015

medena piletina sa cveklom i dunjom

Evo još jednog mađarskog recepta, kombinacije mesa i voća, samo ovog puta tu je i cvekla. Inspiraciju sam dobila po receptu koji koristi samo belo meso, pa je mešavina dunje, cvekle, luka i paprike dominantnija. Ja sam pekla celo pile, ostavljajući tako da meso bude glavno u mesnom jelu, dok slatkoća sosa od voće-povrća podseća pomalo i na indijsku kuhinju.



jedno pile
3 cvekle
2 crvena luka
2 obična crna luka
2 paprike
2 dunje
2 kašike meda
2 kašike jabukovog sirćeta
3 kašike tamarija
1 kašikica mlevenog bibera
2 kašike gustina
6 čenova belog luka
so, biber
4 kašike maslinovog ulja ( plus opciono: nekoliko kašika palminog ulja)






Sirće, med, gustin (razblažen u malo hladne vode), soja sos (tamari), biber i beli luk samleti u blenderu sa 2 kašike maslinovog ulja.

Pola ove smese izliti na meso, ( ja sam ga malo zasekla samo, htela sam da ostavim pile u jednom komadu, a u kožu i u zaseke sam utrljala marinadu), poklopiti i staviti u frižider, može da odstoji i preko noći, ali neka stoji u toj marinadi bar sat vremena.

Meso presuti u vatrostalnu činiju i stavite u rernu da se ispeče, tako da bude rumeno i hrskavo. Prvo ga peći poklopljenog, pa ga otklopiti da porumeni. 

Cveklu oljuštiti i iseći na kockice. Dunju ne moramo ljuštiti,mada ja jesam, ali je isto iseckamo na kockice, kao i luk. Papriku iseći na trake.




U voku, na maslinovom ulju, pržiti na jakoj vatri, prvo cveklu, pa dodati dunje, uz nepresatno mešanje.

Zatim dodati luk i papriku i pržiti tako da sve postane hrskavo.

Ako nemamo dovoljno veliki vok ili dovoljno jaku vatru, ovo raditi iz nekoliko navrata, da se velika količina povrća ne bi raznjeckala u sopstvenom soku. Povrće/voće ne treba da bude skuvano, nego hrskavo isprženo.




Ovu količinu povrća sam pripremala iz dve ture. Dodala sam po dva grumena palminog ulja, ono bolje podnosi velike temperature od maslinovog.



Kad je svo povrće gotovo, preliti preko njega drugu polovinu onog sosa koji smo prelili preko mesa, pustiti da se zakratko zagreje, tek da baci jedan ključ, sve vreme mešajući. Miris koji se kuhinjom širi u ovom momentu bude nestvarno divan.

Preliti ovu smesu preko mesa, posoliti po ukusu i promešati.




Poslužiti sa kuvanom rižom. Ako u rižu dodate kurkumu, dobićete piletinu sa fenomanalnim žuto-crvenim-nalik-na-indijski prilogom. (mada stvarno ne znam da li u Indiji koriste dunju...)

Ovo jelo sam pravila i ovaj mesec provela u nostalgičnom proputovanju kroz recepte sa dunjama, isnpirisana temom kuvarigrice Alme koliko nas je..., čija je ovomesečna domaćica Kristina, autorka bloga Domaćica za vas.









No comments:

Post a Comment