Thursday, October 29, 2015

mafin-savijača sa dunjama i suvim smokvama


Evo recepta za savijaču, malo drugačiju: sa dunjama i bez šećera, jer ga zamenjuju smokve, kandirane borovnice i malo meda. 'Savijala' sam je isto malo drugačije - gurala sam je u modle za mafine. Igrala sam se danas.


Baš slastan kolač. Čini mi se da više neću praviti klasičnu savijaču sa jabukama, onu sa šećerom. Ovo zaslaćivanje smokvama i medom je izvrsno, a i podosta zdravije.



Ideju sam pronašla na Coolinariki, tokom potrage za receptima sa dunjama koje su ovomesečne kuvarigrice Ajme koliko nas je... 


300 g kora za savijače
4 dunje
1 jabuka
1 šaka suvih smokava
1 šaka seckanih oraha
1 šaka kandiranih borovnica
1 limun (korica i sok)
1 vanil šećer
1 kašika ruma
1 kašika meda
cimet
griz
ulje za premazivanje kora

Smokve iseckati i preliti rumom. Pustiti ih da se natope.

Narendati jabuke i dunje i poprskati ih limunovim sokom. Dodati koricu limuna, med, cimet, vanil šećer, borovnice, orahe i iseckane smokve.

Koru (koristila sam integralne ražane kore, koje su podosta deblje, ali i slasnije od običnih kora za pite) premazati mešavinom ulja i mleka, posuti grizom i šećerom, pa fil bogato razbacati po  skoro celoj površini kore, samo ostaviti rub širine recimo šestine kore, da bi se mogla zalepiti rolna, kad kore uvijemo.


Podmazati kalupe za mafine.


Zamotati kore sa filom u rolnu. Rolne seći na komade dužine desetak centimetara i po dve ili tri rolne stavljati u kalupe za mafine. malo ih zašuškati, pa premazati uljem. 
Peći oko desetak minuta  na temperaturi od 180 C, zatim smanjiti na 150 C i peći još petnaestak minuta.



Ovo jelo sam pravila i ovaj oktobar provela u nostalgičnom proputovanju kroz recepte sa dunjama, isnpirisana temom kuvarigrice Alme koliko nas je..., čija je ovomesečna domaćica Kristina, autorka bloga Domaćica za vas.

A onda je u decembru Lara koja piše Slatki blog, stavila za zadatak iste igrice Ajme koliko nas je, recepte sa suvim smokvama, pa i njoj šaljem isti ovaj recept, jer su smokve u njemu sastojak bez koga kolač ne bi bio to što jeste - iznenađujuće izvrstan.









No comments:

Post a Comment