Saturday, October 31, 2015

kuglof sa dunjom


Danas idem na celodnevno učenje - opet! Ja sam štreber u duši. Večni, sad već sa sigurnošću mogu to o sebi reći, jer se i posle pola veka postojanja (i učenja), nisam umorila od štrebanja - naprotiv! Obožavam tako da provodim vreme, pa je i danas jedan od tih obožavanih dana. Zabavljamo se učeći - ima nas još takvih - svaka krpa ipak nađe zakrpu, pa smo se kod naše učiteljice Maje danas okupile sve znanja željne krpe i zakrpe.

Napravila sam ovaj kolač da se počastimo u pauzi. Inspiraciju sam dobila na divnom blogu A Family Feast, samo sam jabuke zamenila dunjama, jer su dunje ovog meseca tema kuvarigrice Ajme koliko nas je... 


da bi se napravio ovaj kolač, trebalo bi nabaviti:


  • 3 šolje brašna (ja sam stavila 2 šolje belog, jednu ražanog)
  • kašikicu sode bikarbone
  • 2 kašikice cimeta
  • pola kašikice mlevenog oraščića
  • pola kašikice soli
  • jedna i po šolja biljnog ulja
  • jedna i po šolja šećera
  • pola šolje smeđeg šećera
  • 3 jajeta
  • 2 kašikice ekstrakta vanile
  • 3 dunje, oljuštene i isečene na kovkice
  • šolja seckanih oraha



Za preliv:

  • 3 kašike putera
  • 3 kašike smeđeg šećera
  • 3 kašike običnog šećera
  • 3 kašike pavlake za kuvanje
  • četvrt kašike ekstrakta vanile


Zagrejati rernu na 160 C.
Podmazati pleh za kuglof.

Pomešato brašno, sodu bikarbonu, cimet, oraščić i so. Dva puta prosejati i ostaviti sa strane.

Mikserom umutiti ulje i sav šećer, dok ne bude dobro sjedinjeno. Dodati tome jedno po jedno jaje i svako dobro umiksati. Dodati ekstrakt vanile pa umiksati ponovo.




Dodati prosejane suve sastojke i dobro izmešati. Rukom umešati dunje i orahe i mešati dok ne budu ravnomerno sjedinjeni.

Prebaciti u pouljeni kalup za kuglof i peći 75 minuta, ili dok nam čačkalica ne potvrdi da je gotovo.




Kad izvadimo iz rerne, treba dozvoliti kolaču da odstoji još dvadesetak minuta u kalupu.

Dok se kolač hladi, pripremiti preliv: u šerpici na srednje jakoj vatri, kombinovati sve sastojke, uskuvati i pustiti da ključa oko minut.

Kad se kolač izvadi iz kalupa, preliti ga odmah tim prelivom. Ohladiti pre služenja.






2 comments: