Sunday, October 25, 2015

kolač saškine mame


Recept za ovaj kolač dala mi je Saškina mama jednog popodneva nekog poteškog leta mog života, kad su ga za mene pripremile, ne bi li me ušuškale. Bilo je baš toplo. Pravile su ga sa svežim sočnim breskvama i bio je izvrstan.

Idealan za nedeljno buđenje ukućana mirisom svežeg kolača. Iskočite iz kreveta i očas posla smućkate sastojke. Jutros sam ga pravila sa grožđem i suvim kajsijama.




Potrebni sastojci:


  • 3 jajeta
  • šolja brašna
  • šolja kiselog mleka
  • šolja putera ili ulja
  • 2 praška za pecivo
  • komadići voće po želji i u količinama u kojima volite, voća isto jedna šolja



  1. odvojite žumanca od belanaca
  2. mikserom umutite belanca i šećer u čvrst sneg
  3. brašno pomešajte sa praškom za pecivo i prosejte
  4. u ulupana belanca dodajte žumanca, brašno, kiselo mleko i puter
  5. nauljite vatrostalnu posudu i pospite je brašnom
  6. dodajte voće u smesu pa smesu izlijte u tepsiju (imala sam sasvim malo kakaoa, pa sam ga posula po vrhu), sledeći put ću možda posuti malo oraha, verujem da bi bilo baš ukusno
  7. pecite na 180C oko pola sata, tj. dok vam čačkalica ne kaže da je kolač gotov

e, sad... ovaj kolač je ispao ponešto gnjeckav i poprilično sladak, jer sam u njega sasula svo grožđe koje sam imala, što je bila skoro trostruka količina onoga što je smesa za testo mogla da istrpi. Dobio se, doduše podosta  slađi kolač od onog kom sam se nadala, ali ipak veoma ukusan. Poput jakih, šećernim sirupom zalivenih bosanskih poslastica. 

Kakao koji sam dodala na kraju nije doprineo ukusu, ali mu je dao zagasitu boju gornje korice, moram priznati ne baš željenu. Dakle, kakao se izostavlja...

Uz nedeljni matine i kafu je prijao svakako.





No comments:

Post a Comment