Saturday, October 10, 2015

bundevara

Još prošle nedelje kupljena rendana bundeva, sa idejom da pravim bundevaru čim stignem kući. Izgleda da sam uključila skitaljke, baš mi je trebalo podosta vremena da stignem... evo posle nedelju dana.
Dakle bundevara je strpljivo sačekala svoj red. Može ona da se napravi i žmurećki posle ovoliko godina, samo... mal(k)o je dosadno. ALI... ako ukombinujem savršenu ideju za drugojačije uvrtanje kora za burek sa Pomoravkinog bloga i mešavinu začina iz savršeno preciznog Majinog recepta (i divne priče pride), dobiću taj - toliko mi potreban - osećaj da sam isplesala neki novi ples.





Smućkati prvo začin:


  • 2 kašikice cimeta
  • kašikicu mlevenog đumbira - ovo možda i ne mora ako volite ukus starinske jako slatke bundevare.(nekada davno, odavno u nekom drugom mom životu, rekao mi neko, veoma iskreno ljutito: nemoj mi kvariti ukus bundeve đumbirom... e pa tako nekako, zavisi šta volite)
  • kašikicu mlevenog karanfilića i
  • kašikicu mlevenog muškatnog oraščića
dodati ga u 

  • 5 kašika šećera, pomešanih sa
  • 1 kašikom griza
i pomešati sa

  • 1 kg rendane bundeve
Kore po dijagonali preseći na trouglove. Svaki od njih premazati sa obe strane mešavinom ulja i vode. Ugao naspram najduže stranice zgužvati kao na slici i napraviti pogužvane čamčiće za filovanje. Staviti punu kašiku fila i zamotati. Premazati i odgore mešavinom ulja i vode.





Peći na 180°C oko 30 minuta ili dok lepo ne porumene.


za kraj: možda bi pesnik, što nisam ili neki filmadžija, što isto nisam, mogao... a ja ne mogu nikako da dočaram koliko je lepo, toplo i puno kad čuješ mljackanje i hrskanje onih koje voliš,(čak i sad kad su prstići koji posežu za parčetom više porasli poodavno) kad im se svidi to što je izašlo iz kuhinje, posebno ako bindevu baš i ne mirišu... desilo se i ovog jutra, mame medju onima koji pročitaju će svakako razumeti. I da: konačno želja: možeš li ovako da praviš i gibanicu i pitu sa prazilukom. Hvala Zoki - Pomoravka - Kanađanka za ideju!




1 comment:

  1. Kato, bundevaru jako volim, to mi je pita koja me podseća na moju mamu i detinjstvo a miris, koji se širi, dok se peče, mi je najlepši. Od srca ti hvala i jako mi je drago da si ih pravila na ovaj način. ja ću u ponedeljak praviti jabukovaču na ovaj način a može i baklava.Topli pozdrav.

    ReplyDelete