Monday, August 24, 2015

šljive & kokos kolač




Obožavam ovaj kolač! I zbog ukusa, naravno, a naročito zbog oduševljenja koji izazove kod gostiju. Kad god ga poslužim, izazovem buru iznenađenja zbog neočekivano dobrog slaganja ukusa šljiva i kokosa. Dok ga ne isprobate, ne vredi da vam pričam.




avgust 2023. godine

Ovo je kolač koji me je oduševljavao u vreme kad nisam imala mnogo vremena da landram po kulinarskim blogovima, ono nekad pre dvadesetak godina. Bazala sam tada po kulinarskim časopisima. Nisu oni bili bogati idejama kao sada blogovi i instagram. Znam to zasigurno jer sam baš juče izbacila iz podruma pola tone isečaka iz tih časopisa. Pa kad se vreme za ovaj hobi otvorilo, otvorili su se i vidici. Sad bih mogla kazati da kolač i nije ništa senzacionalno, nikako onako zanosan kako mi se nekada činio. A opet jeste divno neobičan od sasvim jednostavnih sastojaka.






Kolač je nežan zbog šnea od belanaca, a neobičan jer u mućena belanca ide puno kokosa, a povrh tog kokosa su šljive, pa je kombinacija ukusa čudesna.

Možete ga praviti i sa nekim drugim voćem, stavila sam, videćete dole na slikama jednom i nektarine u jedan kraj tepsije, jer moja kuma ne voli šljive. 





Potrebni sastojci:

za donju koru:

  • 200 putera
  • 100 šećera
  • 2 vanil šečera
  • 3 jajeta i tri žumanca, a možete staviti i sva žumanca koja vam ostanu, neće biti neke velike promene, samo će ovaj deo kolača biti žući
  • 250 g belog brašna ili 100g belog i 150 g speltinog
  • prašak za pecivo
  • kašika dve vode, ako vam se učini pregusto testo

za gornji voćno-kokosasti sloj:

  • 750 g šljiva
  • 5 belanaca
  • prstohvat soli
  • 2 vanil šećera
  • 200 g šećera, a može i manje ako ne volite jako slatko
  • malo ruma
  • 100 kokosovog brašna

Rernu zagrejati na 180°C

Maslac, šećer, vanil šećer i jaja umutiti u kremastu smesu, pa u nju, kašiku po kašiku, dodavati mešavinu brašna i praška za pecivo. Izliti u posudu za pečenje.





Belanca ovlaš posoliti i ulupati u čvrst sneg, lagano dodajući smesu šećera i vanil šećera i nekoliko kapi ruma. Umešati kokos, pa preliti preko prvog sloja.




U sneg od belanaca zabosti šljive sečene na četvrtine i gurnuti u prethodno zagrejanu rernu da se peče.










Prijatno! Nikada ne govorim od čega je kolač, i svaki put uživam u iskrenom oduševljenju onih koji da probaju - koliko se dobro šljive slažu sa kokosom.


.










Ovaj sam post napisala 2015. godine,a dopunila slikama 2023. u avgustu kad sam ga pravila ponovo, a i imala živaca da ga slikam, pa otud ova dopuna.