Thursday, July 2, 2015

torta od urmi i brazilskih oraha - u tegli



što torta u tegli?
pa... tegle su moj projekat za ovo leto, a i zalepila mi se kora za podlogu, pa je ovo bio način da se sačuva kolač



ovu tortu je pravila moja mama za treći rođendan moje, sad već punoletne, ćerke
od onda je i recept sa slike, koji mi je napisala
pravili smo je možda par puta između
vreme stvarno jako brzo prolazi



potreban materijal:


  • 10 jaja
  • 250 g šećera u prahu
  • 210 g šećera
  • 3 štangle šokolade
  • 200 g putera
  • 120 g lešnika 
  • 150 g urmi
  • 2 kašike nekog aromatićnog konjaka (opciono)









revoltirana strašno visokom cenom lešnika, odlučila sam se da ovaj put umesto njih upotrebim brazilske orahe

urme i orahe treba iseckati

urme se pospu sa dve kašike aromatičnog konjaka













nisam ovaj put koristila prah šećer, već sam 250 g šećera prokuvala sa sasvim malo vode, sačekala da se sirup prohladi, pa sam to postepeno dodavala u belanca dok sam ih mutila






sa najmanje moguće pokreta varjačom se onda u tako ulupana belanca dodaju iseckani orasi i potopljene urme



kad se pravi prava torta, ova se masa podeli na tri manje kore koje se peku odvojeno
ili se u velikom plehu ispeče jedna koja se preseće na tri dela

kore se peku na nižim temperaturama, više kao da se suše
na peki papiru
koji ja - na svoje ogromno zaprepašćenje - nisam izvukla sa mesta gde obično stoji kad sam posegla za njim, sasvim sam zaboravila da sam ga potrošila
pa sam, što se ispostavilo veoma, ali veoma pogrešno, nauljila alu foliju...
koja se posle jako teško skidala sa kore






fil se pravi tako što se 10 žumanaca kuva na laganoj vatri uz stalno mešenje sa 210 g šećera i kad se lepo vidi trag žice za mešenje, doda se 3 štangle čokolade (one od 200g)

kad se fil prohladi u njega se umuti 200 g putera




volim da pravim torte, ali samo do ovog mesta
kada dođe do ukrašavanja, e pa to mi nije jača strana


tako su se tegle pojavile kao savršeno rešenje
nije ih teško napuniti, ukus ostane dobar, a izgled je atraktivan sam po sebi, ako ništa drugo, neobičan





a sinoć sam shvatila kako je ovo i veoma praktično
ispadne kao da si tortu čim si je pravio i servirao
gosti je pojedu iz tegle (jednako oduševljeni ukusom), teglu gurneš u mašinu za sudove...
nema tanjirića
nema pranja zvona za tortu
manje mesta zauzetog u frižideru...

novotarija koja će možda i zaživeti









Ovaj recept šaljem Vanji koja piše blog Kuvaj za me, koja je u maju 2016, kao domaćica kuvarigrice Ajme koliko nas je... zadala temu alkohol.















2 comments:

  1. jedino se pitam- povodom tog brazilskog oraha, da se ne pretera s količinom, jer se smeju pojesti samo tri dnevno

    ReplyDelete
  2. pa... iskreno, nisam o tome mislila. Čini mi se da bi na njima moralo postojati neko upozorenje na pakovanju da je štetno pojesti više od 3 dnevno, ako je stvarno štetno. Nisam nikada videla takvo upozorenje ni kod nas ni u inostranstvu. U ovu tortu ide 100 g oraha, što je recimo 20 do 30 komada. Pa, pošto se dobije desetak teglica, taman, niko ni neće pojesti više od te famozne granice od 3...a čini mi se da je on pun selena, kojim ne možemo da se predoziramo baš lako, naprotiv, svi ga imamo u manjku, a veća količina smeta samo zbog masnoća, na čiji smo višak navikli svakako...

    ReplyDelete