Friday, July 31, 2015

pogačice sa sirom i čia bobicama


Igrala sam se sa poznatim receptom naših mama: koliko sira, toliko brašna... 


... ubacila sam čia semenke u testo i nadogradila ukus koji svakako već obožavam dozom grickavosti od nabubrelih semenki





o čia semenkama sam već pisala kada sam pravila slatkiš sa njima 

sad sam ih stavila u pogačice sa sirom, koje mi je mama tako često pravila i koje prosto obožavam

čia semenke nemaju ukus i  ne budu tvrde, tako da se deca neće buniti ako ih stavite u pecivo, kao što bude sličaj ako stavite lan ili susam, koji uz to ima i jaku aromu; tekstura im je sasvim suptilna, popiju puno vode i budu meke i hrskave, zapravo se jedva primete,  a kažu za njih da su hranljive; tako ovom pecivu, koje je nutricionistički podosta praznjikavo, dodajemo hranljivu vrednost, a da ne narušavamo ukus na koji smo navikli


evo recepta:

pola kile švapskog sira
pola kile brašna
250 g putera
1 jaje
4 kašike čia semenki
pola praška za pecivo

se umesi i stavi u frižider na sat vremena.





razvije se, zatim na debljinu oko pola centimetra i seče na kockice




na fejsu sam našla divan trik Vere Vrdoljak, sa rešetkom od rerne kao rulerom pomoću koga se seku idealni parčići

rešetka od rerne se prisloni na razvijeno testo pa se pored žica nožem testo zaseca

ona je očigledno mnogo veštija domaćica od mene, pa  nisam odolela da podelim njene slike koje su savršene, da vidite kako to može da izgleda











moje je testo bežalo... nekako ga namazah žumancetom, posuh obilno kimom...









i još se malo poigrah sa nekom trouglastom modlicom:




trougliće sam posula čia semenkama...




gurnula u rernu

uspela da uslikam mačku pred polazak u skitnju...




pa iz rerne izvadila ovo:






i ovo:





e, onda sam sela na moju novobeogradsku terasu 'bez pogleda'




pod apsolutno najlepše nesavršene, samo moje krošnje magnolije, jasmina i breze





i uživala u pogačicama sa sirom isto savršeno nesavršenim uz čaj od crnog sleza koji sam nedavno otkrila kod Mire travarke sa pijace u starom Merkatoru (za svaku preporuku su i čaj i travarka)




sećajući se putovanja na kom me drugar kome sam objašnjavala koliko volim ovakve pogačice pitao: ma nikad nisam baš shvatio gde je u njima sir...u testu je... eto objasnih gore...







A evo kako to izglda kad ove pogačice napravi moja mama: