Wednesday, July 15, 2015

bela lazanja sa spanaćem



Ima tome desetak godina kada je Campo de Fiori bio u jednom čarobnom zemunskom dvorištu u Dubrovačkoj ulici. Volela sam sa decom da odem na lazanju sa spanaćem, pravili su je u malim glinenim posudama. Bilo je pravo uživanje jesti je među tim ciglama i puzavicama, u nevelikoj baštici.




već dugo želim da je napravim kod kuće, i konačno sam se upustila u pronalaženje recepta

nećete verovati, većina recepata za lazanju sa spanaćem, koje sam pronašna na netu, ima crveni sos u sebi... po meni to je ravno zločinu, ali su me već moja deca demantovala, tražeći da se iznese kečap na sto...pobogu kakva je to lazanja bez kećapa.... ipak nisu, ima nade za očuvanje nekog neamerikanizovanog stila ishrane

pronađoh ovaj recept,strastvenog profesionalnog kuvara koji deli zaista divne recepte iz svoje privatne kuhinje, ali ipak nije kao u Campo de Fiori, moraću da tražim dalje

ovo je slika sa njegovog sajta, i ova lazanja stvarno ovako i izgleda




iako se ispostavilo da recept jeste veoma dobar i jelo je baš ukusno, doduše malo više na američki način, ono za čim sam tragala je laganija, neka možda italijanska varijanta, sa manje sira i više testa...

recept sam pratila doslovno, samo što sam napravila manju količinu, a i ona nam je bila ogromna

sledeći put ću staviti duplo manje rikote, nje je bilo zaista previše za naš ukus

evo kako se pravi:


Potrebni sastojci:

  • pola kg svežih kora za lazanje

za sloj sa spanaćem:

  • 2 kašike putera
  • 2 kašike maslinovog ulja
  • 1 sitno iseckani luk
  • 6 češnjeva belog luka
  • kilogram svežeg spanaća

za sloj sa sirom:

  • 650 g svežeg neslanog sira
  • 2 jajeta
  • 75 g parmezana
  • 1 kafenu kašićicu sveže nastruganog muškatnog oraščića

za beli preliv:

  • 4 kašike putera
  • četvrt šolje brašna
  • četiri šolje mleka
  • 250 g mocarele
  • 250 g gauda sira

zagreje se maslinovo ulje i puter i na njemu se izdinsta sitno seckan beli i crni luk

začini se solju i biberom

ja sam dodala smrznuti, zapravo poluotopljeni spanać, što i nije baš najzdravija varijanta... naravno, može se dodati svež, šaku po šaku, kuvati ga uz stalno mešanje dok ne omekša i ne ispari sva tečnost

rikota, jaja, patrmezan i muškatni orah je samelju dok se sve ne sjedini u kompaktnu masu, u multipraktiku, začini se sve solju i biberom, pa se ta smesa prebaci u veću posudu

u istu posudu multipraktika uspe se mešavina sa spanaćem, te se i ona samelje

sjedine se te dve mešavine

















beli sos se dobije tako što se na puteru isprži brašno i polako doliva mleko uz stalno mešenje, kao za bešemel sos

u to se stavi tri četvrtine količine mocarele i gaude, iseckani na kockice i meša se na tihoj vatri dok se sir ne rastopi

na dno vatrostalne posude se izlije tanak sloj tog sosa od sira
pa se ređa sloj testa, sloj mešavine spanaća i rikote i prelije se belim sosom, i tako dok ima materijala




završi se sa zelenim sosom preko koga se pospe onom četvrtinom količine kockica sira

peče se u rervi na 200 stepeni oko 40 minuta, prvih pola sata prekriveno peki papirom







http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1570636/quick-mushroom-and-spinach-lasagne
http://www.seriouseats.com/recipes/2014/11/food-lab-creamy-cheesy-ultimate-spinach-lasagna-recipe.html
http://www.seriouseats.com/2014/11/food-lab-creamy-spinach-lasagna-recipe.html




No comments:

Post a Comment