Wednesday, June 10, 2015

musaka od zelja



svi vole sarmice od zelja, zar ne?
samo... ima oko njih posla...

evo jela koje ponešto liči
makar po sastojcima
brz, lagan i veoma kvalitetan ručak

za čas se pripremi
još brže pojede





sinoć sam iz svoje zbirke kuvara izvukla biser na koji sam odavno zaboravila
'Sočni kuvar dva debela novinara', 

ili: 

Topli pogled iz rerne
tj.
Praktično uputstvo za pripremanje i trošenje 203 nenadmašna jela za svaku priliku, svačiji džep i sva godišnja doba

skuvali, pojeli, pa pisali Mihajlo Mika Dajmak i Miloš Miša Lazić 
objavljen 1996. godine

inspiraciju za današnji ručak sam pronašla u njemu.
sve mi se čini  - ne samo za današnji


za ovo jele je bilo potrebno
odvesti se biciklom na pijacu po:

  • 4 veze zelja
  • pola kile dva puta mlevenog junećeg mesa
  • kanticu ovčijeg kiselog mleka
  • 2 glavice luka
  • 2 jajeta
  • 2 gl kisele pavlake

evo originalnog recepta:


dakle:

odsekla sam samo vrh drški, ne mora se pedantno odsecati svaka drška, nema uvijanja - pa drvenaste stabljike ne smetaju, kao kod sarmica
oprala zelje i poparila vrelom vodom da odmekne

dva luka sam  iseckala na kockice i izdinstala na njima meso
začinila - so, biber, peršunov list, neka mešavina mlevenih začina nalik Vegeti, samo bez aditiva
dodala šolju pirinča i tri šolje vode
pustila da prokuva koji minut


pa ređala u  malo nauljenu vatrostalnu zdelu
red zelja, red nadeva...



gurnula u rernu na petnaestak minuta








umutila dva jajeta sa čašom kisele pavlake
isekla polupečenu musaku na kriške
zalila 
i vratila u rernu da se zapeče










1 comment:

  1. Ovo bih volela da probam, ali zelja nemam, tako da ću da uživam u tvojim slikama.

    ReplyDelete